Treci la microfon!

Lucram de ceva vreme in productie, faceam si naveta la Bucuresti, unde stateam noptile sa copiez, pe casete, muzica "de la centru". O perioada destul de obositoare la prima vedere... Dar, pe de o parte era energia aia pe care o ai cand stii ca ai ceva de construit si chiar iti place ce faci, pe de alta parte erau intalnirile savuroase cu "baietii de la Bucuresti": Razvan Exarhu, Bogdan Stratula, Gabi Dobroiu, Ada Rosetti, Romulus Constantinescu, Florin Calinescu, Neti Sandu, Bedros Horasangian si chiar cu Sarbu cateodata. Apropos, hai sa va povestesc cum se desfasurau sedintele cu Sarbu. Se aduna toata lumea din radio in redactia mare, se trantea usa de perete si intra Sarbu cu o mina incruntata. Primele cuvinte erau, cu mici variatiuni: "Ba, ce-i radioul meu, vomitoriul vostru?". Dupa care incepea sa "i-o plimbe pe sub nas" fiecaruia in parte. Justificat, cu argumente. Majoritatea se cam albea la fata. Singurii care-si pastrau zambetul zeflemist erau Stratula si Exarhu. Pentru ca la ei, textul era deja cunoscut: "Metale, metale, metale, m-am saturat de metale!!!" (nebunii au facut si un jingle cu expresia asta:))) ). Si dupa ce se discuta tot ce era de discutat, tot Sarbu dadea comanda: "Gata, acum toata lumea, jos, la bere!". Faine vremuri... Dar sa revin la tema. Intr-una din zilele de luni, eram la Bucuresti si venise si Gabi cu mine. Eram, ca deobicei, in productie. Si ma trezesc cu Gabi ca-mi zice: "Auzi ma, Exarhu nu mai poate sa faca blues-u'. Si le-am zis ca-l faci tu." A picat cerul pe mine... In primul rand pentru ca nu stiam mare lucru despre blues, mai mult ce auzisem de la Exarhu sau Bedros si-n al doilea rand pentru ca... sa deschid eu gura la microfonul PRO FM Bucuresti?  Si dac-o dadeam in bara? Au fost cateva ore destul de tensionate pentru mine si cred ca si pentru Gabi, ca doar el venise cu propunerea. Am lasat casetele sa se invarta in productie si m-am dus sa-mi incropesc un text de prezentare, sa ma familiarizez cu sculele din emisie... Noroc cu Serban Ciusca, un tip excelent, care mi-a aratat cam ce si cum; nu era mare firoscosenie, mai ales ca ei trecusera deja pe CD-uri. Si, fara sa-mi dau seama cum a trecut timpul, a venit si miezul noptii, ora la care intra emisiunea de blues. Cu indemnul "curaj gaina ca te tai", morcovul pitit de abia se mai vedeau frunzele si impins de la spate de Gabi, am ridicat calea la microfon si am dat drumul la vorba... Si nu numai ca n-am dat rasol, dar mi-a si placut. Iar in saptamanile care au urmat am invatat sa dau si stiri, ba chiar am venit cu inca o propunere de emisiune. Pentru joi noaptea, o emisiune de muzica de "dantelute" si lumina scazuta: "Night In White Satins" (da stiu, dupa titlul piesei celor de la Moody Blues, so, sue me :)) ). Apropos de emisiunea asta, intr-o joi noapte, secretara de readactie ma cheama la telefon. "Cine e?" "Moisescu". "Ce faci bai Andi, n-ai somn". "Nu, ba, ma f*t pe muzica ta". "Hai ba, ce dracu, ca am pus numai fineturi, nu-ti place?" "Nu ba, chiar asta fac..." A ramas de pomina. In alta noapte, de data asta intr-o luni, secretara imi facea semne disperate sa vin la telefon. Dupa faza cu Andi eram decis sa nu mai "musc" asa usor. Asa ca m-am facut ca n-o vad vreo 10 secunde, dupa care m-am trezit cu ea in usa studio-ului. "Hai ma, ca e Sarbu la telefon!". "Yeah, right! Alo?" "Auzi ma, cine ti-a zis tie ca asta-i blues?" Am inghetat. "Pai, domnu' Sarbu, John Mayall e printre cei mai tari bluesman-i dintre albi..." "Pune mana si mai invata!" si zdrang telefonul. Ramasesem complet siderat. Ce dracu'? Insa si mai siderat am ramas peste cateva zile, cand m-am intalnit cu Sarbu pe hol,  si si-a cerut scuze, spunand ca era cu niste "gusati" la masa si aia au inceput sa se dea "cunoscatori" de blues si sa faca misto de el. Iar el si-a varsat nervii aiurea, pe mine. Respect Domnule Sarbu! Nu stiu cati patroni ar face acest gest. Dar asta era, si sper ca a ramas in continuare, Adrian Sarbu. In fine, debutasem deja la microfon, la PRO FM Bucuresti, insa in Ploiesti... avea sa mai treaca ceva vreme. Va povestesc mai tarziu despre asta.

Comentarii

Postări populare