Fruntas sa fii, da' sa-ti revii :)))

Trebuie sa recunosc ca sunt lenes la scris, asa ca a fost nevoie de un imbold din partea unui cititor (caruia ii multumesc) pentru a continua povestea. Asadar...

 Va povesteam in episodul trecut despre "rascoala" iscata de cativa (fosti) colegi, ramasa fara niciun fel de rezultat. Ma rog, in afara de plecarea unora dintre ei. Asa ca ne-am repliat urgent, eu preluand segmentul orar 10.00 - 14.00, cu numele "Cronica lui Catalin Ploiesteanul". O miscare care, recunosc, m-a avantajat, pentru ca nu sunt o persoana tocmai matinala. Si-am inceput sa "disec" tot ce misca pe plan local. Insa, aviz amatorilor de comentarii facile, tot ceea ce spuneam era foarte bine documentat. Niciodata n-am facut vreo acuzatie/afirmatie fara sa fie sustinuta de fapte sau informatii verificate/verificabile. Si asta se poate verifica (sic!). Poate de asta n-am avut niciodata conflicte cu autoritatile locale, pe vremea aceea mult mai deschise la dialog decat cele venite ulterior. A, ca ne mai "racaiam" cand ne intalneam la diverse evenimente, asta-i altceva. In fond, ce fel de om de radio esti daca esti ignorat? Imi aduc aminte de o intamplare haioasa, de pe vremea cand era primar al Ploiestiului actualul parlamentar Horia Toma. Ne-am intalnit la un banchet al elevilor de la liceul "Mihai Viteazul", pe care l-am organizat noi, cei de la PRO FM Ploiesti. Eram amandoi cu cate un pahar de bere in mana. Primarul m-a intrebat daca stiu bancul cu "zgura". Normal ca n-am ramas fara replica si nici nu m-am suparat. L-am intrebat daca stie bancul cu "ratza". Dupa care am ras si ne-am vazut de treburi. Ajunsesem la "performanta" sa fiu citat in conferintele de presa ale primarului. Mai exact: "aoleu, iar m-aud maine la PRO FM..." Oarecum magulitor pentru mine. Dar, repet, nu am facut niciodata afirmatii/acuzatii nefondate, neverificate. Ceea ce constat cu mare tristete ca nu se mai intampla astazi. Acum, vad ca trebuie sa fii cat mai frivol, la limita vulgarului si chiar peste. Informatia? Da-o-ncolo, ca nu face rating. Pacat... In fine, sa revin la concret. Ideea e ca, cel putin in sondaje, nu ne mai luptam cu posturile locale (Radio Prahova, defunctul Radio Contact), sau cu ce se mai prindea prin Ploiesti din radiourile bucurestene. Principalul nostru "adversar" era Radio Romania Actualitati. Sau, ma rog, Romania 1, cum i se spunea. Si, spre surpriza noastra, in toamna lui 1997, cand au venit audientele, ne-am trezit brusc pe primul loc, cu 48% cota de piata per toatal, iar pe programul meu, "Cronica lui Catalin Ploiesteanul", ajungeam chiar la 52%. Iaca, ma laud, ca, vorba lu' Artanu, "am cu ce"! Dar sa vorbim putin si despre lucrurile care se vad/aud mai putin, pentru ca in perioada respectiva, director muzical fiind, am pus la punct o baza muzicala de vreo 10.000 de titluri. Asta insemnand transpunerea de pe CD in calculator, in format mp3, cu tag-uri, stiluri, ritmuri si tot ce era necesar, pentru ca trecusem deja la automatizare full a emisiei, folosind Raduga. Un soft pe care unele radio-uri il folosesc si acum. De ce a tebuit sa fac asta? Simplu, pentru ca aveam libertate totala inclusiv pe partea muzicala din partea celor de "la centru". Dupa ce-am terminat partea muzicala, credeam ca o sa ma mai linistesc si eu, adica sa trec de la un program de lucru de 12 - 14 ore pe zi, la unul de 8 - 10 ore. N-a fost sa fie, pentru ca in primavara lui 1997 am fost numit director de programe. Asa ca... da-i cu training-uri pentru realizatori, ajustari pe linie editoriala, modificari de programe si multe alte "angarale". Nu ma plang, mi-a placut, dar nu pot sa spun ca mi-a fost tocmai moale. Tot cam in aceeasi perioada, presa din Ploiesti mi-a decernat premiul de "Cel mai bun DJ". Sincer, nu prea m-a incantat titulatura de DJ, dar, ma rog, cred ca eram singurul post de radio din oras care nu avea DJ-i, ci realizatori, asa ca am inteles bunele intentii. Insa, cum, in viata, lucrurile nu merg intotdeauna incotro ti-ai dori, o sa va povestesc in episodul viitor cum am ajuns din director de programe, din nou, la "taiat banda". Nu va speriati, ca n-a fost asa rau si nici nu regret pasul.

(sper sa nu mai fie nevoie de inca un "impuls" ca sa scriu episodul viitor :))) )

PS: Pentru cei care nu stiu bancurile mentionate, cel cu "zgura" e  "'z' gura ma-tii", iar cel cu "ratza" e "'ratzi ai dracu'" :)))))

Comentarii

  1. ma bucur ca te-am determinat sa continui povestea si sper sa nu ai nevoie de un kick pentru urmatorul post :)

    RăspundețiȘtergere
  2. nici Contact-ul nu avea DJ-ei. Da' pe bune... vremuri frumoase ca alea de pionerat in radio...NEVER!!! era libertate maxima! nu tu drepturi de autor, nu tu CNA! no rules si totusi...ei taica ce vremuri!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare