Prolog

5 dimineata. Mi-e somn de crap… Bai, ce bezna e afara! Si ce frig... N-am purtat in viata mea izmene, da’ daca nu pun ceva pe sub blugi incremenesc pana ajung la munca. Gata, o cafeluta, o tigara si hai, ca drumu-i lung. 5.35. Sunt in statie la Judetean si aflu cu mahnire ca “rata” de Matita a trecut. Dracu’ s-o ia! Las’ ca vine aia de Magurele si gasesc eu un “ia-ma nene” de la “Doua purcele”. 6.15. Am ajuns la “Doua purcele”. Bate crivatul in dusmanie si Romila mi-a zis ca azi nu vine cu masina. Poate trece vreun camion de la schela... Uite-l, scartaind din toate incheieturile. “‘Neata dom’ inginer, iar ati pierdut cursa?”. “Mi-a zburat de sub nas mai Vasile”. “Haideti sus, in spate, c-am facut focu’ la godin”. Liniste in cabina, se doarme pe rupte. Noroc ca au bagat baietii lemne in godinul de fonta si, chiar daca te ustura ochii de fum, macar e cald. M-asez pe-o bancuta de lemn... Ce dracu’ caut eu aici? 7.45. Am ajuns la Matita. Hai, fuguta, ia dealul in piept ca daca iar intarzii 5 minute, iar iti face capu’ mare idiotu’ ala de director. 7.55. Uf, am ajuns. Sunt in baraca mea de boltari si e destul de cald, ca au lasat colegii resoul in priza. Incepe o noua zi de munca la mina de titei Matita. Vorba ceea, la ce-am facut 5 ani de facultate daca nu profesez, nu ? Imi trag salopeta pe mine ca acu’ parca vad ca apare directorul si zau ca n-am chef de muzica. Dupa calatoria asta poate-l si pleznesc… Casca pe cap, cu lampas cu tot si valea in galerie. Bezna, cum spunea cineva, ca-n curu’ Satanei... Ce dracu’ caut eu aici? La frontul de lucru, baietii stau la povesti. Ii las cu ale lor, nu de alta dar, cel mai “cuminte” are 5 ani de puscarie. Mai radem, mai glumim, asa, sa ma stie de baiat bun. Nu vreau s-ajung ca sefu’, care, odata la doua saptamani, poarta ochelari de soare. Ultima data l-au scos oamenii dintr-un sant plin de maracini. Avusese un “accident”. Incet mai trece timpul… Ma rog de minutar sa se miste mai repede. Si iar o sa am circ cu directoru’. “Domnu’ director, cursa pleaca la 3 jumate”. “Nu ma intereseaza, programul dumitale se termina la 4″. “Da, dar urmatoarea cursa e abia la 6″. “Si ce ma intereseaza pe mine?”. “Da-te-n spume!”, dar asta in gand, ca nu ma iau in colti cu prostu’. Las ca poate-l fentez... Ce dracu’ caut eu aici? 3.20. Unde-o fi papagalu’ ala? Se uita pe geam? Nu, acum e momentul! Si-o rup la fuga prin noroi la vale, catre statia de autobuz. L-am prins la marele fix. Hai, inapoi spre civilizatie. Ramane in urma dealul Matitei... Ce dracu’ caut eu aici?

Comentarii

Postări populare